CFR anunţă lucrări de întreținere a infrastructurii pe mai mult de 1400 de km din reţeaua feroviară. Cât vor costa şi ce vor presupune
0Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a desemnat, joi, ofertele câștigătoare pe loturile 7 (Galați) și 8 (Constanța) la licitația deschisă pentru Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, pe o lungime de maximum 1461 km din rețeaua feroviară.

Lucrările au ca scop readucerea liniilor în parametri proiectați și circulația trenurilor cu vitezele inițiale de maximum 120 km/h.
Conform datelor transmise de CFR, cele două oferte, în valoare totală de 1.203.703.935 RON, depuse de operatorul economic ARCADA COMPANY au fost desemnate câștigătoare, pentru loturile 7 și 8, cu următoarele propuneri financiare:
- Lotul 7 (SRCF Galați): ARCADA COMPANY - ofertă câștigătoare în valoare de 712.328.904 RON fără TVA
- Lotul 8 (SRCF Constanța): ARCADA COMPANY - ofertă câștigătoare în valoare de 491.375.031 RON fără TVA
Sursa citată reaminteşte faptul că, în cadrul procedurii de licitație publică, împărțită în 8 loturi, aferente celor 8 sucursale regionale de cale ferată, pe 19 august a.c. au fost desemnate ofertele câștigătoare, cu o valoare totală de 2.1 miliarde lei, și pentru loturile 1,3,4 și 5, astfel:
- Lotul 1 (SRCF București): AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.) – ofertă câștigătoare în valoare de 459.877.319,55 lei fără TVA
- Lotul 3 (SRCF Timișoara): SALCEF SPA - ofertă câștigătoare în valoare de 562.428.647,70 lei fără TVA
- Lotul 4 (SRCF Cluj): SALCEF SPA - ofertă câștigătoare în valoare de 611.548.030,55 lei fără TVA
- Lotul 5 (SRCF Brașov): AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.) - ofertă câștigătoare în valoare de 466.838.540,32 lei fără TVA
„Procedurile pentru lotul 2 (SRCF Craiova), respectiv lotul 6 (SRCF Iași) au fost anulate.”, menţionează reprezentanţii CFR.
Potrivit acestora, acordurile-cadru, aferente celor 8 Sucursale Regionale de Cale Ferată (București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța), se vor derula pe o perioadă de 4 ani și au ca obiectiv stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări, care se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate).
De asemenea, lucrările de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, care se vor executa pe o lungime de 1461 km CF, au ca obiectiv aducerea liniei în parametri proiectați pentru viteza maximă de circulație de 120 km/oră.
„Reamintim faptul că, valoarea totală estimată a acordului-cadru, împărțit în 8 loturi, este de minimum 1.001.483.640 lei fără TVA și de maximum 4.216.621.320 de lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.”, mai arată CFR.
În cursul acestei săptămâni, CFR a semnat primul și cel mai important contract de finanțare pentru domeniul feroviar, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).
Vontractul de finanțare, semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ion Simu Alexandru, are drept scop modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, pe o lungime totală de 162 km.
Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, este structurat în următoarele patru loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentru proiectare și execuție lucrări, astfel:
- Lotul 1: Caransebeș - Lugoj
- Lotul 2: Lugoj - Timișoara Est
- Lotul 3: Timișoara Est - Ronaț Triaj Gr. D
- Lotul 4: Ronaţ Triaj Gr. D - Arad